שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הגיעו הבוקר לבית חולים ברזילי באשקלון והציגו נתוני תחלואה – המצב רחוק מלהיות אופטימי

הבוקר (יום חמישי) התקיימה מסיבת עיתונאים בבית חולים ברזילי במעמד שר הבריאות,  יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות,  פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה,  נחמן הש, מנהל בית החולים ואחרים. פרופ' חזי לוי, מטופל בימים אלו במחלקת השיקום החדשה בברזילי, לכן בין טיפול לטיפול כינס את כל משרד הבריאות לראות מקרוב את פרי עמלו, שהוא כה גאה בו. את הישיבה פתח שר הבריאות, יולי אדלשטיין שהדגיש כי האחריות להפחתת התחלואה בידי הציבור, האזינו לדברים שאמר: 

אחריו עלה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי והדגיש כי נתוני החיסונים מוכיחים מעל לכל ספק כי הם מסייעים, האזינו לדבריו:

 

פרופ' שרון אלרעי ראש שירותי הבריאות הוסיפה ואמרה: "מה שגורם לעלייה הגבוהה בתחלואה הוא הוריאנט האנגלי, יש אור בקצה המנהרה, למרות שאנו עדיין רחוקים ממנו, אנו רואים כי אלו עם תעודת מתחסן הם בהסתברות נמוכה לחלות. לכן חשוב להמשיך את החיסונים, המנה השנייה זה מה שמגן עלינו, גם אם מרגישים חלשים אח"כ. 

לאחר מכן, דיבר הפרויקטור של הקורונה, פרופ' נחמן הש והדגיש כי נתוני התחלואה בהחלט מדאיגים אך על הציבור לגלות ערנות רבה ולגשת להתחסן.

פרופ' נחמן הש

כולם היו מאוד קשובים לשאלות העיתונאים והדגישו כי הניצחון בנגיף תלוי בכולנו, בתום מסיבת עיתונאים, נערך סיור במתחם השיקום, הנהלת משרד הבריאות התרשמה מהנעשה במקום, ופרופ' חזי לוי הרגיש בבית.

לפני הישיבה, ביקר השר אדלשטיין במחלקת קורונה א' של המרכז הרפואי ואמר: "התרשמתי מאוד מהצוותים המסורים של ברזילי, שעובדים כבר כמעט שנה ללא הפסקה. מאוד רציתי לשוחח עם מנהל המחלקה, ד"ר בוריס גולצמן, אולם זה לא היה ניתן, כי באותו הזמן, כשהוא לבוש בחליפת מגן הוא היה בפנים, בגלל התדרדרות במצב של אחת החולות".

לאחר מסיבת העיתונאים סייר פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה של ישראל, במחלקות הקורונה של המרכז הרפואי, במיון, במרפאת חיסוני הקורונה, במרפאת ניסוי החיסון הישראלי, בחדרי הטראומה, במיון ילדים ובמחלקת ילדים, התרשם מאוד מהעשייה והודה לצוותי בית החולים.

צילום: דוד אביעוז דוברות ברזילי

את סיור צמרת הבריאות במרכז הרפואי ברזילי סיכם מנהל ברזילי, פרופ' יניב שרר, במלים: "חייבים אנו להעריך ולהוקיר את עבודתם ומסירותם של הרופאים, האחיות, צוותי המנהל והמשק ומקצועות הבריאות. הצוותים בברזילי עובדים סביב השעון תמיד, וביתר שאת ב-11 החודשים האחרונים. 3,000 מעובדי ברזילי, ובדומה להם עוד עשרות אלפים ברחבי ישראל, טיפלו באלפי חולים קשים. ישנם רופאים ואחיות שעזבו את מחלקת האם שלהם לפני כמעט כשנה, ומאז מטפלים רק בקורונה – במחלקות חדשות שנוצרו יש מאין – בעומס ניכר ובזרם חולים מתמיד. כולנו חייבים תודה והערכה להם – ללוחמי הרפואה של ברזילי. כעת נדרש לחזק את בתי החולים בישראל – לא חיזוק זמני וחד פעמי, אלא לאורך ימים, כזה שיאפשר למערכת הבריאות לתת מענה ראוי בכל חורף ולכל מגפה".

 

השאר תגובה

דילוג לתוכן