בהפרש של שבוע בדיוק שוב שריפה בדירה מפוצלת ביהודה הלוי

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום התקבל דיווח על עשן בוקע מחלון דירה בקומה השניה של בניין מגורים ברחוב יהודה הלוי 24.

רס"ל אלכסנדר שניידר, שוטר בתחנת אשקלון, היום (שישי) לרחוב יהודה הלוי בעיר בעקבות דיווח על שריפה המתפשטת בבניין מגורים ובמקום קיים חשש לדיירים לכודים.

השוטר שהגיע ראשון למקום לפני כלל כוחות החילוץ וההצלה, מיד הבין כי עליו להיכנס לבניין במטרה לאתר ולחלץ לכודים על מנת להציל חיי אדם. במהלך הסריקה, איתר השוטר דירה נעולה, פרץ את דלת הכניסה, והבחין באחת מדלתות החדרים כשהאש אוחזת בה ומתחילת להתפשט. מיד עם הגעת צוות כב"ה שהחלו לפעול לכיבוי האש, החל השוטר לסרוק חדר סמוך בדירה, שם הבחין בילד כבן 10 ששוכב במיטה ומיד פעל לחלץ אותו. כאשר הבחין שהוא בטוח, שב חזרה אל הדירה על מנת לבצע סריקה אחרונה לוודא שאין במקום לכודים נוספים. הילד שחולץ פונה במצב קל, ולכוד נוסף שאותר במקום פונה במצב בינוני.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי, שיבח הבוקר את פעילותו של השוטר, וציין כי השוטר פעל בהתאם לערכים הנהוגים בארגון, בכך שנכנס לבדו לתוך בניין שבחלקו אפוף עשן, כאשר לנגד עיניו עומדת המשימה המרכזית, הצלת חיי אדם, ואין ספק שפעולותיו המהירות הובילו לחילוץ הלכודים תוך זמן קצר מדירה שבה האש החלה להתפשט, דקות בודדות לפני שעלול היה להתרחש במקום אסון.

מצ"ב תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר:

בנוגע להשתלטות על השריפה, חשוב לציין שפעילות מהירה של לוחמי האש מנעה אסון כבד בהרבה. מדובר בדירה מפוצלת עם מחיצות גבס ועץ כאשר קצב התפשטות האש היה מהיר מאוד. מהמקום חולצו ילד בן תשע ומבוגר הילד בן ה-9 במצב קל. נפגע משאיפת עשן. יאושפז בטיפול נמרץ ילדים. המבוגר הגיע עם כוויות באזורים שונים, והוא מונשם.

צפו בדבריו של רב רשף שי קריסי , מפקד משמרת כבאות והצלה לישראל תחנת אשקלון

השאר תגובה

דילוג לתוכן