מחר יתקיים יום ההרתרמה הארצי לאגודת 'ניצן', דווקא השנה, אגודת 'ניצן' שנרתמה למען הילדים שנעקרו מבתיהם במלחמה, זקוקה לתרומתכם על מנת להמשיך ולסייע לעוד ילדים ובני נוער.

אירועי ה-7 באוקטובר והשלכותיהם השפיעו במיוחד על הילדים ובני הנוער שפונו מבתיהם, המתמודדים עם שינויים בשגרת חייהם ועם תחושות של חוסר ודאות וחשש. אתגרים אלה מועצמים אצל ילדים עם לקויות למידה והפרעת קשב, אשר מתקשים במיוחד להתמודד עם שינויים וחוסר יציבות. מצב זה עלול להגביר את הסימפטומים עמם הם מתמודדים בשגרה, ובמקרים מסוימים אף לגרום להופעת סימפטומים נוספים בהיבטים הרגשיים, הקוגניטיביים וההתנהגותיים.

לנוכח המציאות המורכבת נרתמה אגודת ניצן, מיד עם פרוץ המלחמה ועד היום, למתן מענה לילדים בכל רחבי הארץ ובפרט לילדים שפונו מבתיהם, בסיוע לימודי, חברתי ורגשי. הסיוע כולל: מתן ייעוץ ותמיכה להורים, סיוע לימודי לילדים הנזקקים לשיעורי הוראה מותאמת ולהקניית אסטרטגיות למידה, וסדנאות ייחודיות המשלבות הקניית כלים ומיומנויות להקלה על העומס הרגשי הגבוה במהלך המלחמה.

יפעת אלעזרא – מנהלת 'ניצן' אשקלון

יפעת אלעזרא , מנהלת אגודת ניצן אשקלון :

 " בשנה האחרונה והמאתגרת כל כך, השתדלנו מאוד לתת מענה לילדי אשקלון , ההורים והתושבים היקרים של העיר אשר חוו על בשרם ירי טילים מסיבי, חרדה ופחד .  במהלך חופשת הקיץ, הופעלו קייטנות של העירייה הנקראות : "ביהס של הקיץ"  אשר במסגרתן העבירו המורות של אגודת ניצן אשקלון מפגשי הוראה מתקנת, בקבוצות קטנות,  על מנת לצמצם את הפער הלימודי והחינוכי לשנת הלימודים הקרובה.

– מורות משני בתי ספר יסודיים בעיר אשקלון זכו להשתתף בהשתלמות " המורה כמאמן" בהנחייתי, המתמקדת בעולמו הרגשי של המורה , הרחבת המודעות העצמית ויכולת ההתבוננות שלו וכפועל יוצא העצמת המורה  כך שיוכל להעצים את תלמידיו, לעורר בהם מוטיבציה וליצור עימם ועם הוריהם דיאלוג משמעותי.

. המורות קיבלו כלים ומיומנויות  לחיזוק החוסן האישי שלהן לחיזוק החוסן של התלמידים העצמתם וכן לתמוך בעבודה הפדגוגית והרגשית היומיומית שלהן בבית הספר.

-במהלך השנים האחרונות אנו מעניקים לתלמידי בתי הספר הוראה מותאמת בקבוצות קטנות בתוך בתי הספר במסגרת יום הלימודים. אלו שיעורים פרטניים או בקבוצות קטנות מאוד (2-3 ילדים), הניתנים ע"י מורים מקצועיים המוסמכים לכך. השיעורים מכוונים לטפל באופן ממוקד בקשיים בהם נתקלים הילדים בקריאה, בכתיבה ו/או בחשבון. הטיפול מתקדם בקצב של הילד, מבוצע בעזרת בשיטות לימוד ייחודיות ומאפשר לילד לרכוש מיומנויות בסיסיות אותן התקשה לרכוש בביה"ס. הוראה מתקנת מסייעת לילד להתקדם ולצמצם פערים, במטרה לסייע לו להצטרף לקצב הלימוד בכתה.

– בנוסף, אנו משתפים פעולה עם מערכת החינוך במתן אבחונים דידקטים , פסיכו דידקטים.

אבחון  המהווה בסיס לכל בדיקה של תחומי הלמידה. מטרתו לבדוק בראש ובראשונה באם קיימת לקות למידה ומהו מקור הקשיים הלימודיים של המאובחן. האבחון בודק יכולות קוגניטיביות (חשיבה ועיבוד מידע, זיכרון, קשב והתארגנות), וכן את כישורי הקריאה, הבנת הנקרא והכתיבה בעברית.  בהתאם לצורך ניתן לערוך אבחן דידקטי במתמטיקה ו/או אנגלית, בהמשך לאבחון דידקטי כללי

המורה כמאמן

אבחון פסיכו דידקטי הינו אבחון משולב -דידקטי ופסיכולוגי, הכולל הערכה דידקטית מעמיקה של תפקודי הלמידה,
לצד הערכת מנת משכל והערכה כללית של התחום הרגשי. 

מטרתו לתת אבחנה לגבי השפעת גורמים קוגניטיביים, רגשיים וקשביים על הלמידה, ומתן

המלצות לתכנית התערבות כוללת. במקרים מסוימים, במיוחד בתיכון, ולפי הנחיות משרד החינוך, האבחון חיוני לקבלת התאמת דרכי היבחנות.

הפעלת קבוצות ילדים ונוער לטיפוח כישורים חברתיים ורגשיים- כי כל ילד זקוק לחבר אמיתי אחד

קבוצת B-Friendly מעניקה לילדים כלים שיסייעו להם להתמודד בסיטואציות חברתיות מאתגרות בבית הספר וברשתות החברתיות, לחוות חוויה מתקנת של קשרים חיוביים ומעצימים, לחזק את תחושת המסוגלות והדימוי העצמי שלו והאמפתיה לאחר. התכנית מופעלת בתוך בתי הספר .

מאחלת לילדי אשקלון ומשפחותיהם שקט ושלווה, חזרה לשגר מבורכת ושרק נשמע בשורות טובות!

מחר (יום שלישי) יצאו מאות תלמידים מבתי הספר באשקלון  למבצע התרמות בבתים לרגל יום ההתרמה המשותף לאגודת ניצן (לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה והפרעת קשב), נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) וארגוני החרשים.

אגודת ניצן מייעדת את כספי התרומות להרחבת הסיוע לילדים שפונו מבתיהם, באמצעות שיעורי הוראה מותאמת והפעלת קבוצות רגשיות וחברתיות.

אנו מזמינים את כל תושבי  אשקלון לפתוח את דלתותיהם לילדים המדהימים שיגיעו להתרימם, כדי שנוכל להמשיך ולסייע, השנה יותר מתמיד, ולאפשר לתלמידים להמשיך בשגרת חייהם.

השאר תגובה

דילוג לתוכן