כחלק מפרויקט גמר של כיתת ט 3' מופת בבית הציגו התלמידים משחקי מחשב שיצרו בפני נציגי חברת גוגל ,נציגי משרד החינוך ואף בפני למעלה מ-200 צופים בבית  הספר. "המשחקים שהציגו התלמידים היו ברמה גבוהה והפתיעו את כולם גם במשרד החינוך", אמרה נציגת המשרד. 

בשלוש השנים האחרונות, למדו התלמידים תכנות בהנחייתו של מחנך הכיתה דוד רצון.

במה שנראה כמו מהלך מבריק של רצון עצמו, החליט – בגיבויה של הנהלת בית הספר בראשותן של מנהלת חטיבת הביניים שרון אטלן ומנהלת בית הספר אורה גול, לתת לתלמידים כתחליף למבחן, משימה ייחודית, מעניינת ומרגשת, שבדיעבד נתנה להם כלים מדהימים להמשך הדרך.

התלמידים, התחלקו לקבוצות קטנות  וקיבלו משימה ליצור תוך שלושה חודשים משחק מחשב. למרות ההגבלות ואתגרים כמו משבר הקורונה ומבצע שומר החומות, הצליחו 31 התלמידים לייצר עשרה משחקי מחשב מדהימים, ביניהם משחקים כמו "סיימון" (משחק זכרון), איקס עיגול – המשחק המוכר ברמה גרפית גבוהה במיוחד.

כלל המשחקים תוכנתו באמצעות תוכנת "pythol", אותה למדו התלמידים בשלוש השנים האחרונות. 

לפני כשבועיים, הציגו התלמידים הגאים את המשחקים בפני נציגי חברת גוגל בישראל. באמצעות אפליקציית הזום צפו שני מהנדסי תוכנה של החברה במשחקים אותם הציגו להם התלמידים. במהלך ההצגה נשאלו התלמידים שאלות רבות על ידי מהנדסי החברה, שפרגנו לתלמידים על היצירות היפות ,"ממש לא פשוט להגיע לרמה שהצגתם לנו כאן" אמרו אנשי חברת גוגל המופתעים מרמת המשחקים הגבוהה.

"ניתן להתרשם מתכנון של כתיבת קוד משחק ברמה אלגוריתמית טובה, הסבר מעמיק של כל תלמיד על קטע הקוד וההבנה שלנו.

כולם הופתעו לטובה במשרד החינוך מהרמה הגבוהה שהוצגה בפניהם" ציינה  רחל פרלמן, מדריכה ארצית בפיקוח להוראת מדעי המחשב- עתודה מדעית טכנולוגית, במשרד החינוך. 


ביום רביעי שעבר, הציגו התלמידים באודיטוריום בית הספר עצמו, בפני תלמידים מכיתות מופ"ת ומדעים המורים והנהלת בית הספר  את המשחקים שתכננו.

התלמידים עצמם התרגשו מאוד. "כשהגענו לסיום הפרויקט הרגשנו תחושת סיפוק,  גם המהנדסים של גוגל אהבו אותם ומקווים שגם אתם תאהבו", אמרו התלמידים שזכו למחיאות כפיים סוערות.

"התלהבנו מאוד להציג את הפרויקט שעבדנו עליו במשך זמן רב" אמרו השבוע דנה אהרוני , כרמל לופו אופק מגון ונועם אמסלם. "שמחנו גם להראות לתלמידים צעירים בתחילת המסלול, שאפשר להגיע רחוק במסלול שלנו ולעשות דברים יפים". 

"כחלופה למבחן החלטתי לתת לתלמידים הערכה חלופית בדמות פרויקט של יצירת משחקים. לשמחתי זה הצליח מעל המשוער" סיפר השבוע דוד רצון בהתרגשות ."התלמידים נהנו מאוד מהלמידה ומהתהליך, ולראות אותן עומדים מול כ-200 צופים בביטחון מלא ומציגים בגאווה את הפרויקט שלהם מילא אותי גאווה הן כמורה למחשבים והן כמחנך".   

השאר תגובה

דילוג לתוכן