רופא ומרפאת שיניים מאשקלון ישלמו פיצוי של כ-575 אלף ש"ח על טיפול שיניים רשלני ומיותר

בית משפט השלום בקרית גת פסק ששוטרת מאשקלון בשנות ה-40 לחייה, תקבל פיצוי של כ-575 אלף ש"ח בגלל טיפול שיניים רשלני ובחלקו הניכר אף מיותר. כך עולה מתביעה שהגישה באמצעות עורכת הדין שגית הראל ממשרד עורכי הדין גיל וניצן הראל נגד רופא שיניים ומרפאת שיניים באשקלון.

מהתביעה עולה כי לפני לפני כ-5 וחצי שנים, השוטרת שהייתה אז בהריון, התלוננה במרפאה על  תזוזה קלה של שיניים קדמיות. לאחר ביצוע  צילומי 'סטטוס',  קיבלה לידיה תוכנית טיפול שכללה עקירת שיניים, טיפולי שורש וכתרים. השוטרת שאלה מדוע צריך לבצע טיפולי שורש בשיניים, שהרי היא אינה סובלת מכאבי שיניים ומדוע יש צורך בכתרים על כל השיניים העליונות, טיפול שכרוך בהשחזה ובפגיעה בשיניים בריאות לחלוטין. הרופא השיב לה כי "בכל השיניים יש לך דלקות והכתרים נועדו לקבע את השיניים ללסת ולמנוע את עקירת כל השיניים בקרוב".

למרות היותה בהריון, רופאת השיניים במרפאה ביצעה 5 טיפולי שורש ולאחר שהרופא במרפאה התחלף, רופא השיניים המליץ לה  להמשיך את הטיפול לאחר הלידה. לאחר הלידה הרופא הסביר לה כי חמשת טיפולי השורש שביצעה הרופאה הקודמת במרפאה, היו מיותרים.

הוא  הציע לה לעקור מספר שיניים מהלסת העליונה ולהתקין 28 כתרים על כל השיניים העליונות והתחתונות. התובעת  שאלה את הרופא מדוע הוא לא יכול לשקם את חוסר השיניים שתעקרנה באמצעות   שתלים ונענתה על ידו כי "אינך מתאימה להשתלות".

אילוסטרציה

הטיפול להשחזת השיניים, עקירות והתאמת כתרים זמניים נמשך 11 שעות ברציפות.  לאחר הטיפול המרתוני הרופא לקח 6 פעמים (!) במהלך  שנה שלמה, מידות לכתרי החרסינה כשבכל פעם שהוזמנה למרפאה להתקינם, התברר שמידות הכתרים שחזרו מהמעבדה אינן מתאימות. לאחר שסוף סוף הותקנו הכתרים, השוטרת החלה לסבול  מכאבים בשיניים שמתחת לכתרים, הכתרים לחצו מאוד על החניכיים והחניכיים התנפחו.

זמן קצר לאחר הדבקת כתרי החרסינה בשתי הלסתות, החרסינה נשברה והתפוררה שוב ושוב ורופא השיניים שלח את הכתרים לתיקונים חוזרים ונשנים במעבדת השיניים. לשאלתה  מדוע כתרי החרסינה נשברים, השיב לה כי "הכתרים היו מספר רב של פעמים בתוך התנור החם, דבר שהחליש אותם מאוד". לאחר הדבקת הכתרים בפעם האחרונה, השוטרת התלוננה  בפני הרופא על אותן הפרעות תפקודיות ואסתטיות מהן סבלה בכתרים הראשונים: לחץ של הכתרים על החניכיים, הכתרים היו ארוכים, מגושמים, עבים ולא אסתטיים והיתה בעיה בסגירת הפה. רופא השיניים השיב לה, כי שמבחינתו הטיפול הסתיים והוא לא יכול יותר לתקן את הכתרים.

עו"ד גיל הראל – צילום: יח"צ

עד היום היא מתקשה בלעיסת מזון קשה, הכתרים העליונים והתחתונים ארוכים, עבים ולא אסתטיים, לוחצים על החניכיים הנפוחות והכואבות והלסתות אינן נסגרות בצורה תקינה.

מומחה פה ולסת מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי לא היתה כל הצדקה לבצע את  ששת טיפולי השורש וכי שיקום שיניים היה צריך להתבצע באמצעות שתלים. לעומת זאת הטיפול הלא סביר שבוצע במרפאת תוך התקנת הכתרים, גרם לפגיעה בשיניים הבריאות. המומחה קבע לגבי ביצוע הכתרים כי רופאי המרפאה לבצע 28 כתרים על כל השיניים בפה למרות שהשיניים שעליהן בוצעו הכתרים היו בריאות לחלוטין לפני הטיפול. לדעת המומחה הטיפול היחיד לו נזקקה, היה התקנת שתלים וכתרים ב-3 שיניים בלבד. דהינו  25 כתרים על שיניים ושתלים בוצעו ע"י רופאי המרפאה ללא צורך ובניגוד למקובל אצל רופא סביר.

באי כוחה טענו בתביעה כי לצורך תיקון הרשלנות הרפואית  יהיה עליה לבצע טיפולי שיקום שעלותם כ-350 אלף ש"ח וטענו כי שיש לפצות אותה בנוסף עבור כאב וסבל, פגיעה באוטונומיה ועזרת הזולת.

כיוון שכתב התביעה הוגש בשנת 2017 וכתב ההגנה הוגש רק כעבור שלוש שנים, לאחר שהרופא התחמק ושב ושוב מקבלת כתב התביעה, באת כוחה עו"ד שגית הראל ממשרד עורכי הדין גיל וניצן הראל, ביקשה שבית המשפט יפסוק לטובתה בהיעדר כתב הגנה שהוגש מעבר למועד הקבוע בחוק.  בית המשפט נענה לפני כשבוע לבקשתו של הרופא למחוק אותו מכתב ההגנה ופסק כי על הרופא ומרפאת השיניים לשלם לתובעת פיצוי כולל של כ-575 אלף ש"ח.

השאר תגובה

דילוג לתוכן