ערב חג הסוכות, אחרי שעברנו את יום הדין, ביקשנו מחילה מבורא עולם, מחילה בין אדם לחברו, הגיע זמן האושפזין, הערב נשב כולנו סביב השולחן בסוכה שעמלנו עליה כל כך הרבה, וכמו בכל שנה, גם השנה נשב ונספר, את מי היינו רוצים לראות בסוכה שלנו. דגמנו מספר אנשים מהעיר, מתחומים שונים ובדקנו מי האושפיזין שלהם, לא משנה מהו גילם ומה המצב במדינה, בסופו של יום, כולם מחפשים סוכת שלום.

מנהג האושפיזין הוא מנהג בחג הסוכות שבו מארחים אורחים מאבותינו – אבות העם היהודי. זהו כמובן מנהג והוא החל בימי הביניים. מקור המילה אושפיזין הוא מהשפה הארמית ופירושה "אורחים". להתאשפז פירושו בעצם להתארח.. (דרך מעניינת להנות מחופשה – להתארח בבית החולים)

בכל יום בחג הסוכות מוזמן אחד מאבותינו, אחד משבעת האישים מאבות העם היהודי להיות האושפיזין של אותו היום:

ביום הראשון – אברהם
ביום השני – יצחק
ביום שלישי – יעקב
ביום הרביעי – יוסף
ביום החמישי – משה
ביום השישי – אהרן
ביום השביעי – דוד

יש עדות שונות שאחרי שלושת האבות הראשונים, הסדר אצלן הוא מעט שונה. ויש יהודים טובים שעשו להם מנהג ממש יפה, להזמין עניים לאכול עימם בסוכה לכבוד האושפיזין.

אם תשאלו אותי, מי הייתי רוצה באושפיזין שלי השנה, הייתי מבקשת להושיב יחד בסוכה את כל הפוליטיקאים מהשמאל והימין שהובילו לקרע עמוק בחברה הישראלית, שאם לא ידעך, יביא לאובדן הבית שלנו. אולי דרך האושפיזין נמצא את השלום בתוכנו.

 

דידי ימין

נשוי + 4, גיל  58 , מנכ"ל ובעלים קבוצת ימין ניסים בעמ, יו״ר ארגון הקבלנים והבונים סניף אשקלון.

איפה תחגוג את חג הסוכות?

האושפיזין שלי- הם המשפחה והחברים הקרובים שאני תמיד שמח לבלות איתם  ובמיוחד בתקופת החגים. 

את מי היית רוצה לארח בסוכה שלך?

הייתי שמח לארח בסוכה את שר הבינוי והשיכון הטוב ביותר שהיה במדינת ישראל אריאל שרון, הבולדוזר שידע לקלוט 1.000.000 עולים חדשים בתקופה קצרה,  הבין את המשימה הענקית שעומדת בפני המדינה, נתן רוח גבית אמיתית לענף הבניה ובכך גרם לקבלנים קטנים להפוך לקבלנים גדולים שבנו כמויות אדירות של דירות בזמן קצר, בנוסף ולאור חששות הקבלנים שלא יצליחו למכור את הכמות הגדולה שנבנית דאג  להבטחת רכישה של הדירות מהיזמים ככל ולא יצליחו למכור ובכך גרם לקבלנים  לבנות כמות גדולה של דירות ללא חשש. מעבר לתרומתו הגדולה בנושא בטחון המדינה, גם ענף הבנייה ותושבי מדינת ישראל חייבים תודה ענקית לאריק שרון .

 

פאפו חיים עטון

בעל מוניות הדגל באשקלון

 

איפה תחגוג את חג הסוכות?

את חג הסוכות אני חוגג בביתי עם ילדיי ונכדיי האהובים. זה אחד מהחגים שאני הכי אוהב. מצווה גדולה להיות בשמחה בחג הזה. כמובן שיש סעודת מלאכים המון שתיה והמון שימחה. כמו כן אני מארח אצלי בסוכה אנשי כדורגל ביניהם את הבעלים של הפועל באר שבע מליגת העל אלונה ברקת וכל הצוות שלה. כמו כן אארח בביתי את אסי רחמים מנכ"ל הקבוצה לשעבר וחבר אישי שלי.

את מי היית רוצה לארח בסוכה?

הייתי רוצה לארח בסוכה את בני יוחאי שנמצא בארה"ב מזה 6 שנים. יוחאי זה הלב שלי, הדם שלי והייתי רוצה לראות אותו בסוכה עם כל המשפחה.

 

רן ידעי

איש עסקים, מילואימניק מושבע, נשוי לגלית ואב לשלושה.

 

איפה תחגוג את חג הסוכות?

עם המשפחה .  אבל ביננו , לחגוג במציאות ההזויה?  הגיע הזמן לתחקיר עומק איך הגענו לשנאה הזו ביננו . אחד צועק : ימין על אמת והשני צועק בושה בושה בלי הפסקה.

 

את מי היית רוצה לארח בסוכה ומדוע?

את המשיח, נקודה.  עם המציאות המטורפת שיש במדינה, עם האלימות בכבישים, עם הסמים והאלכוהול, עם האדישות והחוסר כבוד לאותם מורות ומורים שבאמת מנסים ועושים למען קידום הילדים, עם אחוזי הגיוס הכל כך נמוכים לשירות משמעותי לצה"ל, עם הבזבוז המשווע ועם הגעגוע לימים של פעם,  נראה לי שדבר אחד בלבד לא ניסינו: המשיח.  ולמה הוא לא מגיע?  חסמו לו את איילון .

והכי חשוב זה לאחל לעצמנו שנהיה הרבה יותר טובים אחד כלפי השני.  שנדע לומר תודה למערכת החינוך שמשתדלת, למרות שאנחנו ההורים כל כך אדישים ברוב הפעמים.  שנדע לומר תודה לצה"ל שמשתדל למרות הקיצוצים, חוסר כח האדם ואתגרים רבים ובלתי נגמרים.  שנדע לומר תודה לאותם אלו שבאמת רוצים לקדם את המדינה ולא סתם משועממים והולכים להפגנה משמאל ומימין .  ושנהיה לראש מתי שהוא, כי בינתיים בקצב הזה, גם זנב לא יהיה לנו.  והכי עצוב, זה שאנחנו מחרטטים כל פעם מחדש עם הטיפול בניצולי השואה, הנכים והפצועים ( באמת ולא המתחזים ), ונביא סוף לעומס המטורף במערכת הבריאות אצל הרופאות והרופאים.

 

 

דקל יצחקי

היכן אתה עושה את החג?

בבית הוריי עם כל המשפחה

 

את מי היית רוצה לארח בסוכה שלך?

את  הממשלה בנימין נתניהו. מסקרן אותי מאד לשבת איתו לשיחת סלון ולשמוע אותו.

 

 

 

פיני סבח

תושב אשקלון, איש עסקים, נשוי לנורית, אב לארבעה וסב ל-12

 היכן תחגוג את חג הסוכות?

נחגוג כרגיל עם סוכה גדולה עם כל המשפחה אצלנו בבית.

את מי היית רוצה לארח בסוכה שלך?

לו היה אפשרי אך לצערי לא אפשרי הייתי רוצה לארח את ההורים שלי.

 

 

 

 

 

גיל רם ששון

תלמיד תיכון, בן 17 ולומד בבית הספר ישיבת צביה.   רכז ומדריך בתנועת בני עקיבא ובנוסף גם רכז בתנועת המד"בים העירונית.

 

היכן תחגוג את חג הסוכות?

אני אתארח אצל דודה שלי בסוכה יחד עם המשפחה המורחבת.

 

את מי היית רוצה לארח בסוכה שלך?

האדם אותו הייתי רוצה לארח בסוכה הוא עמנואל מורנו ז"ל כי אני מעריץ את מסירות נפשו למען הגנה על ביטחון המדינה תוך כדי שילוב אורח חיים דתי לאומי

 

 

תהילה שחר

תלמידת תיכון,  בת 16. 

היכן תחגגי את חג הסוכות?

האושפיזין שלי אלו המשפחה המורחבת שלי.  אנחנו נחגוג את חג הסוכות בבית שלי.

את מי היית רוצה לארח בסוכה שלך?

הייתי רוצה לארח אנשים שאין להם אפשרות לחגוג את החג. כמו אנשים שאין להם איך  לבנות סוכה, אנשים ללא משפחה וסביבה קרובה וכדומה.  כדי שיהיה להם חג שמח לחגוג ושיזכו למצוות החג ולשבת בסוכה.

 

 

ניר גבע

בעל חנות 'ליפסטיק' במדרחוב, החנות הפופולארית ביותר של קוסמטיקה

נשוי ואב לשלוש בנות.

 

היכן תחגוג את חג הסוכות?

השנה אחגוג אצל חמי וחמותי.

את מי היית רוצה לארח בסוכה שלך??

מאז ומתמיד מרגש אותי שנערים/ נערות בגיל כל כך צעיר באים מארצות אחרות עוזבים את משפחתם ופשוט באים לתרום למדינה והם שבתות וחגים לא עם משפחתם זה מדהים בעיניי. וילדים יתומים זה זה כל כך כואב ובלתי נתפס בעיניי שהם עוברים שבתות וחגים בלי הורים.

 

לילי קידר

נשואה + 3 ילדים ושני נכדים, מתמודדת למועצת העיר אשקלון מטעם  ישראל ביתנו וכחול לבן.

היכן תחגגי את חג הסוכות?

את חג הסוכות אחגוג בביתי יחד עם בני ביתי , אתארח בסוכות של חברים ומשפחה באשקלון. תמיד אזכור את הסוכה הצנועה שבנינו בבית ילדותי, בגבעת ציון. בכל שנה הורי בנו סוכה קטנה וצנועה, אותה אחי ואני היינו מקשטים במיטב הציורים שציירנו ומכינים שובלים של שרשראות צבעוניות אותם גזרנו והדבקנו וכאלה ששמרנו משנה לשנה. זו הייתה התרגשות רבה והערכות של שבועות מראש. הורי היו קונים את ארבעת המינים ומעירים אותי בכל בוקר לברך ולקיים את הלכות החג.

את מי היית רוצה לארח בסוכה שלך??

הייתי מאוד רוצה לארח בסוכה הצנועה את עם ישראל במיטבו, דתיים, חרדים, חילוניים, מסורתיים בני עדות המזרח והמערב, קהילות ישראל ולדבר אהבת חינם ולבקש בקשה אחת מבורא עולם
"הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו". אמן

השאר תגובה

דילוג לתוכן