הוועדה המסדרת בכנסת עושה היום (שני) תיקון עוול לתושבי אשקלון: אחרי שפעם אחר פעם מוכח כי אשקלון היא העיר מטווחת ביותר בישראל, כמו גם במבצע האחרון בו ספגה העיר כאלף רקטות ב-11 ימים בלבד, נראה כי הפעם תושבי אשקלון קרובים מתמיד לקבל הטבות במס.

את ההבטחות לאזור עדיפות לאומי א' ומתן הטבות במס, שומעים תושבי אשקלון כבר לא מעט שנים. בכל סבב לחימה מחדש, מגיעים שרים וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית ומבטיחים לפעול על מנת לקדם את ההטבות. אולם, הבטחות לחוד ומעשים לחוד – עד אשר הבוקר סוף סוף אושרה באופן רשמי הצעת החוק בוועדה המסדרת. עכשיו החוק אמור לעלות להצבעה ולאישור במליאה. רק במידה והחוק יעבור בקריאה שלישית – יאושרו רשמית ההטבות.

חבר הכנסת אלכס קושניר עם תומר גלאם ראש העיר

את ההצעה לסדר היום העלה חבר הכנסת תושב העיר אשקלון, אלכס קושניר מישראל ביתנו. על פי הצעת החוק, יש להגדיר את אשקלון כיישוב תחת איום מידי. בדברי ההסבר נכתב: "העיר אשקלון וסביבתה נמצאות תחת איום מתמיד וירי בלתי פוסק. תכליתה של הצעת חוק זו היא לתת מענה לאותם יישובים מאוימים. הצעת החוק שלנו קובעת כי מי שהיה תושב ביישוב שבו זמן הכניסה למרחב מוגן בהתאם להוראות פיקוד העורף אינו עולה על 30 שניות, יהיה זכאי לזיכוי ממס בשיעור של 10% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית עד לתקרה של 162 אלף שקלים חדשים".

צפו ברגע ההצבעה: