כ-10,500 ילדות וילדים לקחו חלק בקייטנות העירוניות, הילדים המתוקים נהנים משפע של פעילויות ותכנים איכותיים בסימן החג; כמו כן, כל גני הילדים בעיר קיבלו מארז ספרים של סופרים מאשקלון לעידוד הקריאה וטיפוח האמנים המקומיים

ראש העיר, תומר גלאם, סייר השבוע בגני אסיף ובבית הספר הרצוג בהם מתקיימות קייטנות חנוכה לילדי אשקלון. לסיור הצטרפו סגנית ראש העיר הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט, מנהלת מחלקת גני ילדים במינהל חינוך, ורד חנגלי, סמנכ"ל החברה העירונית, יוני רהימי, מנהלת הצהרונים בחברה העירונית, שרון גרוס ויו"ר פורום ההורים העירוני, דודו לוי.

הקייטנות השנה פועלות גם הן בהתאם למדיניות ראש העיר לפיה, תימשך הוזלת המחיר עבור ההורים מבלי לפגוע באיכות התוכן והשירות שניתן להורים ולילדים. נדגיש כי ילדים שרשומים לצהרונים לא נדרשו לשלם כלל עבור ימי הקייטנה ואילו ילדים שאינם רשומים לצהרונים נהנו ממחיר זול במיוחד. כך, עלות קייטנה עד השעה 13:00 הייתה 100₪ ועלות קייטנה עד השעה 16:30 הייתה 250₪. בנוסף, גם השנה פעלה הקייטנה עד השעה 16:30 במקום 16:00 כפי שהיה נהוג בעבר.

על פי נתוני החברה העירונית, המפעילה את הקייטנות, כ-10,500 ילדות וילדים משתתפים בקייטנות הפועלות בכ-250 גני ילדים ו-30 בתי ספר ומתקיימת במסגרת ׳בית הספר של החגים׳, תכנית שגובשה על ידי משרד החינוך ושותפה לה גם עיריית אשקלון במטרה לתת מענה להורים עובדים. המסגרת החינוכית ניתנת לילדי הגנים, בגילאי 3 ועד 6, בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד, וכן לילדי כיתות א׳ עד ג׳ בכל המגזרים ובכל מסגרות החינוך שבפיקוח משרד החינוך (כולל המוכר שאינו רשמי).

בתוך כך, במסגרת הביקור הוענק לגני הילדים מארז ספרים שנכתבו בידי סופרים מקומיים כחלק ממדיניות העירייה לעודד קריאה כבר בגיל הרך ולטפח את היוצרים המקומיים. שניים מהסופרים, נדב כהן ואביבית ממו זרה, אף נכחו בחלוקת המארז והודו על היוזמה העירונית. המארז כלל את ארבעת הספרים 'חוגי על בחלל' מאת נדב כהן, 'מה תרצי להיות כשתהיי גדולה' מאת אביבה ממו זרה, 'מסיבת הפתעה' מאת מור אברהם חסן ו'יש לי אח מלאך' מאת קרן אור אזולאי והם יחולקו בימים הקרובים לכלל גני הילדים ברחבי העיר.

ראש העיר, תומר גלאם: "הסיור בקייטנות חנוכה תמיד מרחיב את הלב. הפעילות החוויתית לצד התכנים האיכותיים שמועברים על ידי הצוות המקצועי הם סוד ההצלחה ומה שמביא למספרי שיא של נרשמים שנה אחר שנה. הפעם הוספנו לסיור גם מארז של ספרים שנכתבו על ידי תושבי אשקלון על מנת לחבר בין ערך הקריאה לבין האמנים המקומיים. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה על הפעילות החשובה ועל יישום המדיניות העירונית. נמשיך לפעול למען ילדי אשקלון, גם בחגים וגם בשגרה. חג חנוכה שמח".

 

 

סגנית ראש העיר הממונה על החינוך הבלתי פורמלי, מיריי אלטיט: ״קייטנות חנוכה ממשיכות לשבור שיאים של משתתפים הודות לשילוב נכון של פעילות חוויתית, ערכית ומהנה ולאור ההצלחה של שנים קודמות. אני רואה בזה הבעת אמון של הורי אשקלון במערכת החינוכית הבלתי פורמאלית וזו בדיוק המטרה שלנו. בנוסף, אנחנו מעניקים בימים אלו מארז ספרים שנכתבו על ידי סופרים מקומיים לכל גני הילדים כדי לחבר אותם ליצירה המקומית. הספרים מדברים על נושאים שכל ילד יכול להתחבר אליהם ובכך אנחנו גם מעודדים קריאה וגם מטפחים את האמנים המקומיים, בהתאם למדיניות ראש העיר תומר גלאם".

יו"ר פורום ההורים העירוני, דודו לוי: "אתמול סיירנו בקייטנות חנוכה של ביה"ס הרצוג וגני אסיף א'ו-ב' יחד עם ראש העיר תומר גלאם ומכובדים נוספים. בקייטנות קיבלו הצוותים החינוכיים והילדים/ות המתוקים/ות את פני המבקרים ושיתפו אותם  בחוויות הקייטנה ביניהן סדנאות מגוונות אותן העניקה הרשות, תודות לראש העיר במסגרת "תוכנית חנוכה" כגון: סדנת גו פד, סדנת vr (משקפיי תלת מימד), קרקס מרהיב ועוד. אני מברך על הפעילות החווייתית למען ילדי אשקלון בימי החג וכן על היוזמה לחלק מארז ספרים לכל ילדי הגנים כחלק מעידוד הקריאה וטיפוח הסופרים המקומיים ומאחל המשך חג חנוכה שמח".

השאר תגובה

דילוג לתוכן