הסיפור של הנערה שחגגה בת מצווה והוחרמה על ידי הנהלת ביה"ס זעזע מדינה שלמה, אך עצוב לי שהוא לא הזיז ולו במעט למי שיושב בראש הפירמידה, שנותן יד לדברים כאלו, אני מאמינה שגם בורא עולם, כשכתב את לוחות הברית, לא התכוון לזה.

 

הכתבה ששודרה השבוע בחדשות 'כאן 11' על הנערה מבית ספר 'נצח ישראל' באשקלון, הדהימה כל מי שמעט שכל בראשו. הנהלת ביה"ס החליטה להוקיע תלמידת בת מצווה משום שלא חגגה לפי הכללים האירניים שלהם. השירים שהושמעו, לא כולם עברו סינון של ביה"ס, האירוע נמשך אחרי השעה תשע וזה אסור, ועוד דבר, הסבא והאבא היו באולם, רחמנא ליצלן. מחנכת הכיתה, הורתה לתלמידות שהגיעו לאירוע לעזוב את האולם, במקום שהילדה תתרגש מהאירוע שלה, היא הייתה עסוקה בלשכנע את הבנות להישאר בהבטחה כי המנהל לא יעשה להם דבר. הפחד שמשדרים לילדות פשוט הכניע אותן והן הלכו, את ההשפלה הזו הילדה לא תשכח עוד הרבה זמן, אך זה לא הסוף, בבית הספר סירבו לקבל את הילדה חזרה כי לא חגגה על פי הכללים. במשך שבועיים היא מתחננת למחנכת שתכניס אותה לכיתה, והמחנכת עם קרירות כל כך מוגזמת אומרת לה שאמא שלך תכתוב מכתב למנהל.

צילום מסך כאן 11

והמנהל הדגול, השליט הבלתי מעורער, יהושוע בוכניק, שכבר מנהל את ביה"ס למעלה משלושה עשורים, תוך שהוא מערב בו פוליטיקה ופוליטיקאים, מרגיש שהוא שר החינוך, מנהל אגף החינוך והאבא של כל מי שלומדת שם, על פיו ישק דבר, מנהל משטר דיקטטורי, לא חוקי, וכולם שותקים, גם הנהלת העיר, שחרטה על דגלה את המצוינות בחינוך, איפה היא? איך מאפשרים למקרה כזה להתרחש בישראל של 2023 , לא ידעתי שבאשקלון גם קיימת שכונת מאה שערים שיש לה דין משלה? הם קוראים לזה חינוך? אני קוראת לזה סירוס, הם מונעים מהילדות התמימות לצאת אל העולם, מחנכים אותם לחיות בפחד מכל דבר, הכל אסור, החיים בחוץ הם תועבה, מה שהמנהל והמורות מוציאים מהפה זו התורה הכתובה. ובזמן שהם מלמדים תורה, הם שוכחים את ה"דרך ארץ", הם שוכחים את האיסור הכי חמור בתורה, "אל תלבין פני חבריך ברבים," אך כנראה שספר התנ"ך שלהם שונה. בתור אשת חינוך, שמעתי את הילדה מספר פעמים ונחרדתי, לא האמנתי שהצוות החינוכי יכול לעשות כך לילדה, אסור להם לחנך אף אחד. אך אני כועסת יותר על ההורים, שמכניסים את הילדים שלהם ללמוד במקום חשוך כל כך. מה שכן, הילדה הדהימה אותי, היא ידעה לעמוד על שלה, היא דיברה בביטחון, ואני שמחה שלא שברו את רוחה, אני לא יודעת מה יהיה בעתיד, עד כמה יצר הנקמה של המנהל ימשיך לעבוד, עד כמה הוא יהיה שפל וימשיך להתעלל בילדה, בדברים שאינם באשמתה, אך אני ממליצה להורי הילדה להוציא אותה משם כמה שיותר מהר, אני לא רוצה אפילו לחשוב מה הם מסוגלים לעשות לה כעת אחרי כתבה בטלויזיה, הרי כמו שראינו הם מעל החוק, והם לא סתם מעל, הם החוק. הלוואי ויכולתי לחבק את הילדה המסכנה הזו, לנגב לה את הדמעות ולהסביר לה כי הכל בסדר אצלה, זה העולם שהיא לומדת בו דפוק. מאוד מקווה שמישהו ייתן שם את הדין בקרוב, ואם לא דין של מטה, לפחות דין של מעלה. זה הדבר שמרחיק אותי כל כך מן הדת, כי אם ניתן לעשות חרם בחסות הדת, ולרצוח את הנפש, לא ירחק היום שירצחו גם את הגוף בשם הדת, הרי מה ההבדל?

השאר תגובה

דילוג לתוכן