פסטיבל 'בריזה' באשקלון שהסתיים אתמול הוציא המוני אנשים מהבתים אחרי שנתיים של קורונה ושני סבבי לחימה, סיפק להם שעתיים של אתנחתא מוזיקלית נחמדה אך רחוק מלהיות דומה למקור שהגה בזמנו בני וקנין – אנשים באו להופעה באמפי כמו שהיו נוסעים לקיסריה ולא יותר מזה
האופוריה שנמצאים אנשי קומה 4 מ"פסטיבל הבריזה" המתחדש קצת נראית לי מנותקת מהמציאות. אולי לאור העובדה שהם לא היו צריכים להחנות את הרכב באצטדיון ולהגיע בשאטלים ואז להיכנס לפקקים, אולי בגלל שהם לא באמת הסתובבו בשדרה המשעממת ואולי בגלל שבאמת הם פגשו אלפי אנשים שהיו צמאים לאירוע ולא משנה מהו. אך בפועל, לא הוחזרה שום עטרה ליושנה והפסטיבל רחוק מלהיות פסטיבל הבריזה נוסח בני וקנין, פסטיבל אליו התגעגענו כל כך. הייתי שם שלושה ימים, ראיתי את הניסיון האמיתי באמת של ראש העיר להיטיב עם התושבים, באמת הוא רצה לראות אותם מחייכים, ראיתי כמה חברי מועצה בודדים שהגיעו לעשר דקות לבחון אם ראש העיר מציין אותם על הבמה או לא, ואם הוא שכח, מסכן. ראיתי יוזמה מדהימה לתת לכישרונות מקומיים במה, רק חבל שללא כל מחשבה ובמקביל להופעות באמפי, ללא כל סידורי ישיבה, מה שהותיר את הזמרים המקומיים להופיע בעיקר בפני בני המשפחה שלהם. ראיתי ליקויים שהיו ביום הראשון וטופלו ביום שלמחרת, כמו החושך בפארק וחוסר כיסאות בשדרה. ראיתי ארגון מופתי של משטרה ומאבטחים, אך גם ראיתי לא מעט מסתננים להופעות ולחץ ביציאות.
ראיתי המון ילדים שלא ממש מצאו את עצמם, כי לא באמת היה להם מה לעשות שם, ראיתי חניות גדולות וריקות, במקום להרוויח עליהם כסף ולחסוך בשאטלים, וראיתי שלושה מופעים שהתפזרו, כי מי שאוהב את נסרין לא אוהב את קרן פלס, ומי שאוהב את אביב גפן ספק אם מכיר את יונתן רזאל, ומי שאוהב את התקווה 6 לא מכיר את אנה זק. לא הבנתי את הרעיון, במקום לפזר אומנים בשדרה, בחינם, ולהביא שלושה אומנים גדולים לאמפי, הייתה כאן התפזרות, מספר אומנים לשלושה שירים וזהו. רואים שלא הייתה כאן חשיבה אומנותית, את האמת, אתמול ממש התגעגעתי לנטלי ברקאי ולאינטלקט. הם היו הופכים את זה למשהו יותר טוב בוודאות. ובכל זאת, הרשתי לעצמי לכתוב מספר נקודות לשימור ומספר נקודות לשיפור, אולי ישנם כאלה שלא יסכימו איתי, וזו זכותם, לכן מדגישה כי מדובר בדעה אישית שלי בלבד, מהחוויה האישית שלי.
נקודות לשימור:
הסדר והארגון של המאבטחים.
במה לאמנים צעירים.
מחיר לכל כיס
אמפי מושלם, מקומות ישיבה נוחים ומואר מאוד.
נקודות לשיפור:
השקה – בני וקנין דאג ליחצן את הפסטיבל חודשיים לפני בהבאת כל האומנים להשקה וראיונות, תוך שהוא מספר על העיר, כך האומנים הרגישו קשר חזק יותר לעיר.
יותר דוכני מזון – ואיפה הבירה שהייתה המותג של הפסטיבל? ופיקוח על המחירים, כוס חד פעמי של בירה 30 ש"ח.
מופעים לכל המשפחה, גם לילדים, החל משעה חמש בערב, כפי שעשו בדרום עולה.
החייאת השדרה עם כל מיני פינות של אקסטרים, יצירה ועוד.
מופעים מרכזיים של אומן אחד ולא שענטז של אומנים, את השעטנז אפשר לעשות בחוץ בכמה במות.
שאטלים למי שרוצה!! לאפשר לאנשים להגיע עם הרכבים שלהם ולא להפוך אותם לאסירים בתוך הפארק, אתמול הדחיפה שהייתה בהמתנה לשאטלים הייתה יכולה להסתיים באסון, אנשים נחנקו כמעט.
אני חושבת שחשוב לעשות, אך גם חשוב להפיק לקחים. בכל עיר עשו אירועי קיץ, אף אחד לא מיתג אותם כ'בריזה' ואם כבר מחזירים את השם, אז להחזיר את כל החבילה, אני לא מבינה למה בני וקנין לא נתן יעוץ מניסיונו שם, או אפילו אורן שני, שהצטלם בבריזה אחת או שתיים, הוא אפילו במערכת, שינצלו אותו בין חוג לחוג.